Bananowe cupcakes z czekoladowym kremem – wegańskie od góry do dołu

cupsy

Cześć! Co robiliście przez ostatnie kilka lat? Bo ja całe mnóstwo rzeczy. Trzy razy zmieniłam mieszkanie (w jednym nie było piekarnika!). Trzy razy zmieniłam pracę. Przez rok toczyłam zaciętą walkę z depresją, którą na chwilę obecną zdecydowanie wygrywam. Dużo piekłam. Także w pracy, bo przez pół roku uwijałam się w cukierni z amerykańskimi słodkościami. Praca wśród wypieków miała na mnie bardzo terapeutyczny wpływ i mnóstwo się w niej nauczyłam.  Adoptowałam kota. Zrobiłam tatuaż. Dostałam mój wymarzony mikser planetarny. Trudno zmieścić tyle czasu w jednym akapicie. Więc może przejdźmy do konkretów, co?

Wegańskie od spodu po sam czubek. Wilgotne bananowe ciasto i frosting tak słodki, że niemal kręci się od niego w głowie. Upieczone na akcję adopcyjną stowarzyszenia Dog Rescue. Miałam mnóstwo radochy przy ich robieniu, a potem jeszcze bardziej cieszyłam się, że aż trzy psiaki znalazły dom na stałe. Jeśli korci was żeby sprawić sobie zwierzaka – pamiętajcie, że w schroniskach i domach tymczasowych są tysiące pieszczochów niecierpliwie czekających na waszą miłość!

cupsy2

Bananowe cupcakes z czekoladowym kremem
12 sztuk

Ciasto bananowe:

  • 3 bardzo dojrzałe banany
  • 50 ml oleju roślinnego
  • 200 g cukru
  • 260 g mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżka soku z cytryny

Frosting czekoladowy:

  • 250 g margaryny roślinnej
  • 500 g cukru pudru
  • 150 g kakao
  • 1 łyżeczka soli
  • 120 ml mleka sojowego

Piekarnik rozgrzać do 160 stopni. Formę na muffiny wyłożyć papilotkami. Banany obrać i rozgnieść widelcem, wymieszać z sokiem z cytryny, olejem i cukrem. Do osobnej miski przesiać mąkę z proszkiem do pieczenia i solą. Dodać suche składniki do mokrych, wymieszać krótko – tylko do połączenia składników. Ciasto jest bardzo gęste, dobrze trzyma się na łyżce, więc łatwo się je nakłada. Wypełnić papilotki do 3/4 wysokości. Piec ok. 25-30 minut aż wierz babeczek lekko się zarumieni, a patyczek wbity w ciasto będzie suchy. Przełożyć na kratkę do całkowitego ostudzenia.

Uwaga! Wszystkie składniki do przygotowania frostingu muszą być w temperaturze pokojowej! Frostingu nie należy przechowywać w lodówce przed dekorowaniem!

Cukier puder przesiewamy razem z solą i kakao do jednej miski. Masło ubijamy mikserem na wysokich obrotach, aż zrobi się jasne i puszyste. Zmniejszamy obroty i stopniowo dodajemy cukier wymieszany z kakao, za każdym razem dolewamy też po odrobinie mleka. Mieszamy póki wszystkie składniki nie połączą się w jednolitą masę. Gotowy frosting przekładamy do worka cukierniczego z okrągłą końcówką i dekorujemy wystudzone cupcakes (ale równie dobre i śliczne będą jeśli nożem lub szpatułką nałożycie na wierzch równą warstwę kremu). Wedle uznania ozdabiamy posypkami (polecam wiórki kokosa albo kolorowe kuleczki!).

Inspiracja.

Dodaj komentarz