Mini Apple-pies

DSC_0205

To był jeden z tych przepisów, które zobaczyłam i stwierdziłam: Muszę to zrobić. Już. Natychmiast! Mam słabość do wszystkiego co malutkie i/lub z jabłkami i cynamonem. I faktycznie wprowadziłam go w życie bardzo szybko, tylko na  blogu pojawia się z opóźnieniem. Na szczęście mam już nowy sprzęt (żegnaj miesięczna pensjo…), laptop mruczy cichutko, a ja uczę się nowej klawiatury. I staram się kraść codzienności kolejne momenty, by mieć kiedy gotować i kiedy pisać. To trudniejsze niż się spodziewałam, ale się przecież nie poddam!

Babeczki były fenomenalne. Zjadałam je gorące, parzące palce i język. Tylko tak żeby nikt nie widział, bo reszta domowników słyszała tylko: Zostaw, bo nie będzie do zdjęć! Moje foremki są najwyraźniej mniejsze niż te w przepisie oryginalnym, bo mi sztuk wyszło ponad 30. Więc na szczęście było czemu robić zdjęcia!

Cytuję bez większych zmian.

DSC_0204

 

Mini apple-pies
ok. 30 sztuk (w zależności od wielkości foremek)

  • 1  szklanka mąki pszennej
  • 1 szklanka mąki krupczatki
  • 1/2  szklanki cukru pudru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 200 g masła
  • 2 jajka
  • 4 duże jabłka
  • 1/3  szklanki cukru
  • 1,5 łyżeczki cynamonu
  • 2 płaskie łyżeczki mąki ziemniaczanej

W misce mieszamy: mąkę pszenną i krupczatkę z proszkiem do pieczenia i cukrem pudrem. Dodajemy pokrojone w kostkę masło i wbijamy jajka. Szybko zagniatamy kruche. Gotowe ciasto owijamy folią i odstawiamy do lodówki na minimum godzinę.

Jabłka obieramy ze skórek, drylujemy i kroimy w drobną kostkę. Zasypujemy cynamonem, cukrem i mąką ziemniaczaną. Mieszamy i zostawiamy żeby się przegryzło.

Schłodzone ciasto dzielimy na dwie części. Pierwszą rozwałkowujemy i używamy do wyłożenia foremek na babeczki (ja swoje blaszki natłuściłam, ale to podobno nie jest konieczne). Do środka nakładamy łyżeczką nadzienie jabłkowe. Teraz czas rozwałkować drugą połowę ciasta, z której wycinamy kółka (wielkością odpowiadające średnicy foremek). Każdy kawałek nacinamy na środku tworząc krzyżyk (żeby para wodna miała drogę ucieczki) i układamy na wierzchu każdego z ciasteczek. Dociskamy boki i ustawiamy foremki na blasze do pieczenia.

Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez ok. 25 minut, aż do uzyskania złotego koloru. Ostudzone posypujemy cukrem pudrem.

DSC_0201

 

Oryginalny przepis do zobaczenia tutaj.

Jabłko z cynamonem 2014

6 myśli w temacie “Mini Apple-pies”

Dodaj komentarz