Brownie z truskawkami

brownie

Jest tak dobre, że odkurzyłam dla niego aparat i bloga. Dodam również nieskromnie, że zebrało doskonałe recenzje wśród moich znajomych. Idealne ciasto na sesję, która u mnie zaczyna się już jutro. Odpuścicie sobie energetyki i suplementy. Upieczcie ciasto.
Ach i jak pewnie widzicie wrzuciłam zdjęcie, na którym są moje urocze pantofelki i ubity stół. To miał być taki backstage. Ale wiecie co? Spodobało mi się najbardziej ze wszystkich. Takie nieidealne.

Brownie z truskawkami:
tortownica o średnicy 21 cm

  • 200 g masła
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 50 g cukru waniliowego
  • 110 g cukru brązowego
  • 3 jajka
  • szczypta soli
  • 140 g mąki pszennej
  • 20 g kakao
  • 150 g truskawek

samaniewiem

Masło i czekoladę rozpuszczamy w jednym garnku (na małym ogniu, pilnując by nic się nie przypaliło!) i zostawiamy do ostudzenia. Kiedy czekolada uzyska temperaturę pokojową dodajemy oba rodzaje cukru, wbijamy jajka, dosypujemy szczyptę soli; mieszamy do ujednolicenia masy. Mąkę przesiewamy z kakao i wsypujemy do mokrych składników. Mieszamy i przekładamy do tortownicy (dno wyłożone papierem do pieczenia, brzegi wysmarowane masłem). Na wierzchu układamy – względnie rozrzucamy – pokrojone truskawki. Pieczemy w 180 stopniach przez około 35-40 minut, do czasu aż wierzch ciasta się zapiecze. Wyciągamy z piekarnika. Kroimy dopiero po osiągnięciu temperatury pokojowej.

 

3 myśli nt. „Brownie z truskawkami”

Skomentuj

