Krewetki z czosnkiem i chili

2015-03-13 20.00.26

Długo się zabierałam do krewetek, oj długo. Owoce morza pozostają od lat w mojej kulinarnej szarej strefie i bardzo ostrożnie podchodziłam do pomysłu przygotowania ich w swojej kuchni. Ale kiedyś tak ostrożnie podchodziłam do szpinaku. Masła orzechowego. Nawet do brownies! W takich chwilach najbardziej cieszę się, że założyłam bloga – nieustannie motywuje mnie do nowych kulinarnych wyzwań. Takich jak samodzielne usmażenie krewetek, które wyszły cuuudnie. Pierwszą ostrożnie dziobałam widelcem, a potem już poszło z górki. A zdjęcia robiłam bardzo szybko, bo bałam się, że mi wszystko zjedzą!

2015-03-13 20.00.35

Krewetki z czosnkiem i chilli:
dla 2 osób

  • 300 gram obranych, wyczyszczonych krewetek królewskich (mrożonych)
  • 4 ząbki czosnku
  • połowa papryczki chili
  • 50 ml białego wina
  • 2 łyżki oliwy
  • 50 g masła
  • sól i sok z cytryny do smaku

Przed smażeniem krewetki musimy rozmrozić: wkładamy je do miski i zalewamy letnią wodą, po kwadransie powinny być gotowe do dalszej obróbki. Moje krewetki były już oczyszczone, ale kilku musiałam wyciąć jelita (czarna nitka biegnąca wzdłuż wypukłego grzbietu), więc warto je i tak przejrzeć. Ogonki zostawiamy w spokoju. Płuczemy i osuszamy.
Na patelni roztapiamy połowę masła. Wsypujemy posiekany czosnek i chilli, smażymy przez chwilę i wrzucamy krewetki. Smażymy przez minutę na średnim ogniu, po czym wlewamy wino. Zwiększamy ogień i redukujemy płyn, po czym przewracamy krewetki na drugą stronę. Smażymy przez kolejną minutę, po czym zdejmujemy z ognia. Dodajemy pozostałe masło, oliwę i doprawiamy do smaku solą i sokiem z cytryny. Podajemy natychmiast z dodatkiem świeżego pieczywa.

Inspiracja.

3 myśli nt. „Krewetki z czosnkiem i chili”

Skomentuj

