Gofry czekoladowe z warsztatów w Leader School

2015-02-19 17.36.53

Dzieci wprowadzają do kuchni prawdziwy chaos. Ale to chaos bardzo radosny i pozytywny. Taki, który jeśli uda się go opanować może okazać się świetnie spędzonym czasem i to dla wszystkich zaangażowanych. W czasie ferii miałam przyjemność poprowadzić krótkie warsztaty kulinarne dla dzieci  w szkole językowej  Leader School w Wieliczce. Gdzieś pomiędzy basenem, a kręglami na półkolonii znalazł się czas na gotowanie. I tutaj pojawiam się ja!

2015-02-19 17.29.31

Uzbrojona w miski, gofrownice i fartuch (którego w natłoku wrażeń zapomniałam ubrać), przybyłam do Wieliczki. Czekała na mnie radosna gromadka dzieciaków, które z entuzjazmem zabrały się do przygotowania ciasta na gofry, a potem prześcigały się w przeróżnych próbach przekonania mnie kto powinien dostać gofra jako pierwszy. Na szczęście zawsze wspierał mnie ktoś z załogi Leader School, kto lepiej znał dzieci i miał na nie oko, gdy ja miałam oko na gofrownice (w którymś momencie w liczbie trzech). Żałuję, że nie miałam okazji zrobić więcej zdjęć tak dzieciakom, jak i ich finezyjnie ozdobionym gofrom. Jak może się domyślacie największym powodzeniem cieszyła się bita śmietana. Zaraz po niej Nutella, czekoladowa polewa i kolorowe posypki. Zostało sporo dżemu dla mnie.

2015-02-19 17.36.22

Dzieciaki robiły ciasto na gofry klasyczne, ja gdzieś w międzyczasie (widząc zapotrzebowanie na więcej porcji) skleciłam ciasto z dodatkiem kakao. Nieskromnie przytoczę opinię, że czekoladowe gofry ponoć były najlepsze.

Gofry czekoladowe:
około 6-8 w zależności od wielkości

  • 1 i  1/2 szklanki mąki
  • 1/4 szklanki cukru
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1 szklanka wody
  • 2 jajka
  • 1 czubata łyżka wytrawnego kakao do wypieków
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia.

Wszystkie składniki miksujemy w misce na jednolitą masę. Powinna mieć konsystencję gęstej śmietany – w razie potrzeby dodajemy mąki lub wody do uzyskania pożądanego efektu. Ciasto wlewamy partiami do rozgrzanej gofrowinicy i pieczemy, aż zaczną odchodzić od formy i lekko się zrumienią. Podajemy gorące z dowolnie wybranymi dodatkami.

2015-02-19 16.42.23

Skomentuj

