Ciasto marchewkowo-bananowe

2015-03-04 17.10.06

Zobaczyłam ten przepis i od razu wiedziałam, że to jest ciasto dla mnie. Bardzo proste i szybkie w przygotowaniu. Nie wymaga użycia miksera więc z powodzeniem obejrzałam w międzyczasie odcinek serialu, nic nie utrudniało mi odbioru. Tylko jeśli oglądacie coś w kuchni z laptopa – pamiętajcie żeby położyć go daleko od misek! Ja już jeden komputer załatwiłam mąką i potem dobiłam brązowym cukrem. Klawiatura nie lubi takich przygód…

Ale o czym to ja? A tak, ciasto! Jest super smaczne, zajadam się nim już drugi dzień. No skoro ma w sobie tak dużo zdrowych rzeczy, to co się będę ograniczać? Uciszam sumienie marchewką i bananem. Powoli wracam do zdrowia, może wreszcie zacznę publikować regularnie. Trzymajcie kciuki!

2015-03-04 17.08.50

Ciasto marchewkowo-bananowe:

  • 200 g startej marchewki
  • 1 i 1/2 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 50 g zmielonych orzechów włoskich
  • 2 dojrzałe banany
  • 3/4 szklanki jasnego brązowego cukru
  • 3/4 szklanki oleju
  • 3 duże jajka

Mąkę przesiewamy do miski razem z cynamonem, proszkiem do pieczenia i solą. Dodajemy zmielone orzechy. W drugiej misce rozgniatamy banany, mieszamy je z cukrem, jajkami i olejem do uzyskania jednolitej masy. Przelewamy mokre składniki do suchych, dodajemy starą marchewkę i mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji. Dno tortownicy (u mnie średnica 21 cm) wykładamy papierem do pieczenia. Przekładamy do niej ciasto. Pieczemy do „suchego patyczka”, czyli przez około 40-50 minut w temperaturze 180 stopni. Gotowe ciasto wyciągamy z piekarnika i pozostawiamy w formie przez około 5 minut. Potem delikatnie oddzielamy je od brzegów tortownicy i przekładamy na kratkę do pełnego wystudzenia.
Ostudzone ciasto polewamy lukrem twarożkowym. Choć ja swoje ozdobiłam akurat dużym opakowaniem waniliowego serka homogenizowanego (220 g) i też wyszło pysznie.  Potrzeba matką wynalazku, prawda?

Oryginalny przepis (wraz z przepisem na lukier z twarożkiem Philadephia) znajdziecie klikając o tutaj.

2015-03-04 17.11.19

8 myśli nt. „Ciasto marchewkowo-bananowe”

  1. U Ciebie wygląda jeszcze apetyczniej 🙂 A ciasto faktycznie jest pyszne, robiłam je na niedzielę rodzicom i bardzo im smakowało. Teraz jeszcze upiekę coś teściom i więcej piekarnika nie tykam aż do powrotu do Irlandii 😉

    Lubię to

Skomentuj

