Słodko-słone herbatniki fistaszkowe

2015-01-20 15.22.33Z „Jak być domową boginią” Nigelli, jest o tyle ciekawie, że choć mam tą książkę już od dobrych kilku lat, to wciąż mnie zaskakuje. Ile razy nie wertuję jej stron w poszukiwaniu natchnienia, zawsze znajduję przepis, który wcześniej jakimś cudem umykał mojej uwadze. Nieustająco jestem zaskoczona, bo „przecież jak ja mogłam tego wcześniej nie zobaczyć?!”. Te ciasteczka to kolejny przykład na nieskończenie wielką inspirację płynącą z kart mojej pierwszej książki Nigelli Lawson. Są dokładnie takie jakie powinny być: słodko-słone, maślane i z orzeszkami. Idealnie nadają się by wrzucić je do słoika i zostawić w dobrze widocznym miejscu, ku uciesze domowników.

2015-01-20 16.27.08

Słodko-słone herbatniki fistaszkowe:
około 30 sztuk

  • 75 g brązowego cukru (+ trochę do ozdoby)
  • 100 g masła
  • 50 g margaryny roślinnej
  • 1 duże jajko
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 175 g mąki pszennej
  • 125 g solonych orzeszków ziemnych

Piekarnik rozgrzewamy do 190 stopni. W dużej misce mieszamy cukier, masło, margarynę, jajko i wanilię. Ucieramy mikserem do uzyskania jednolitej, jasnej masy. Dodajemy mąkę i orzeszki ziemne, mieszamy do połączenia. Gotowe ciasto nakładamy łyżką na wyłożoną papierem do pieczenia blachę (zachowując 5 cm odstępu – ja zapomniałam i kilka się skleiło). Dno szklanki smarujemy olejem roślinnym, zanurzamy w cukrze i dociskamy do kulek ciasta, spłaszczając je. Pieczemy 8-10 minut i po 2 minutach studzenia przekładamy na kratkę do pełnego ostygnięcia.

Przepis z „Jak być domową boginią”, Nigelli Lawson.

Jedna myśl nt. „Słodko-słone herbatniki fistaszkowe”

Skomentuj

