Koktajl bananowy z Nutellą

2015-02-02 12.51.03Zawsze, gdy stresuje się przed egzaminem przypominam sobie swoją nauczycielkę biologii z gimnazjum. Widzę ją jak łamie tabliczkę mlecznej czekolady i podaje mi duży kawałek mówiąc, że mózg do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje bardzo dużo energii. Przed rejonowym etapem olimpiady biologicznej, drżały mi ręce, ale czekolada miała w sobie coś kojącego i podniosła mnie na duchu. Pamiętam też, że zupełnie uspokoiłam się w momencie, gdy otwarłam już arkusz i mogłam skupić się na zadaniach. Ten kawałek czekolady wspominam z uśmiechem i zawsze, szczególnie przedtymi najtrudniejszymi sprawdzianami mojej wiedzy, staram się mieć coś słodkiego przy sobie. Mózg faktycznie ma ogromne zapotrzebowani energetyczne, dlatego w czasie wzmożonego wysiłku intelektualnego, jakim jest bez wątpienia sesja, trzeba szczególnie dbać o to, by nie brakło mu paliwa. Dlatego dziś proponuję koktajl bananowy z Nutellą. Słodki i sycący, a do tego zapewni wam energię na kilka godzin nauki!2015-02-02 12.53.43

Koktajl bananowy z Nutella:
jedna porcja

  • 2 średnie banany
  • 1 czubata łyżeczka Nutelli
  • 150-200 ml mleka

Banany obieramy, kroimy w plasterki i wrzucamy do dzbanka blendera. Dodajemy Nutellę, dolewamy mleko (mniej lub więcej w zależności od preferowanej gęstości koktajlu) i blendujemy na jednolitą masę. Gotowe! Można wracać do nauki.

 

8 myśli nt. „Koktajl bananowy z Nutellą”

Skomentuj

