Syrop kardamonowy

2015-01-25Syropy do herbaty się skończyły, trzeba było pomyśleć o czymś nowym! Tym razem sięgnęłam po mój ukochany kardamon (do którego mam podwójną słabość, wszak przez trzy lata był w nazwie mojego bloga!). Syrop cukrowy, intensywny zwłaszcza w zapachu, odrobinę ginie przy moim najmocniejszym earl grey’u, jak ktoś się zdecyduje zrobić i sprawdzi jak smakuje w kawie (której nie pijam poza moją ulubioną kawiarnią), będę wdzięczna za informację!

Syrop kardamonowy:

  • 200 ml wody
  • 130 g białego cukru
  • 12-15 owoców kardamonu

Z nasion łuskamy ziarenka kardamonu, które następni wrzucamy do garnka i zalewamy wodą. Stawiamy na palniku i doprowadzamy do wrzenia. Przykrywamy i gotujemy przez około 3-4 minuty. Kiedy aromaty się uwolnią i zapach kardamonu stanie się wyczuwalny, wsypujemy cukier. Zmniejszamy ogień i mieszając gotujemy, aż cukier się rozpuści. Ściągamy z palnika i po ostudzeniu przelewamy do butelki (jeśli przeszkadzają wam nasionka, syrop można wcześniej przecedzić). Szczelnie zamknięty syrop, przechowujemy w ciemnym i chłodnym miejscu.

sdss

4 myśli nt. „Syrop kardamonowy”

Skomentuj

