Marcepan

mm

Wybierałam przepisy, które chciałabym wypróbować w najbliższym czasie i na liście składników jednego z nich pojawił się marcepan. No wszystko fajnie, ale gdzie się kupuje marcepan w postaci nieprzetworzonej? Przyznam, że to była dla mnie spora zagadka, bo na ogół kojarzyłam ten migdałowy przysmak wyłącznie z wnętrza czekoladek. Zaciekawiona tym problemem zrobiłam to co najlepiej zrobić w chwili zwątpienia – zasięgnęłam rady u wujka Google! Ku mojemu zaskoczeniu zamiast nazwy konkretnego sklepu, który powinnam odwiedzić, dostałam masę przepisów na domowy marcepan. Prosty, smaczny, szybki w wykonaniu. No jak tu nie uwielbiać internetu? Jako że wszystko miałam pod ręką, błyskawicznie zabrałam się do roboty i po 15 minutach miałam gotowy marcepan. Bez wychodzenia z domu, własnej roboty, słodki i migdałowy.

Marcepan domowej roboty:

  • 120 g zmielonych migdałów
  • 90 g cukru pudru
  • kilka kropli olejku migdałowego
  • 1-2 łyżki wody

Migdały mielimy w blenderze na mąkę, tak by żadne większe kawałki nie były wyczuwalne pod palcami. Mieszamy z cukrem pudrem, dodajemy olejek migdałowy i wodę (ostrożnie z wodą, lepiej dać jej za mało niż za dużo!). Zagniatamy przez chwilę, aż masa nabierze konsystencji plasteliny. Jeśli będzie zbyt klejąca dosypujemy cukru, a jeśli nie będzie chciała się zagnieść, dodajemy odrobinkę wody. Gotowy marcepan owijamy szczelnie folią i przechowujemy w lodówce nie dłużej niż dwa tygodnie.

Uwaga: migdały muszą być bez skórki! Jeśli masz tylko takie w skorupkach, zalej je wrzątkiem i odstaw na kilka minut. Spęcznieją i skórka zejdzie bez problemu.

m

 

6 myśli nt. „Marcepan”

Skomentuj

