Grzane wino z mocnym korzennym aromatem

2014-117.33.40
Czasem mam wrażenie, że jesień to tak naprawdę tylko czas na przygotowanie do zimy. Moment na chwytanie ostatnich promieni słońca, na smażenie powideł i wyciąganie zimowych ubrań. Ostatni głęboki wdech przed zejściem pod zimną wodę. Moje przygotowania to zawsze duże zakupy (każdy jesienny dzień uświadamia mnie mocniej, że w mojej garderobie wciąż jest za mało grubych swetrów i ciepłych skarpetek). Zawsze też więcej mnie w kuchni, bo piekarnik świetnie przegania moją jesienną chandrę. Ale najwyraźniej o nadchodzącej zimie świadczy grzane wino, bo to najlepsze lekarstwo na melancholię i zimny wiatr, który włazi za kołnierz. Zawsze korzystam z przepisu niezastąpionej Nigelli z „Jak być domową boginią” – swoją drogą – najbardziej-trafiony-świąteczny-prezent-ever. Teraz jeszcze tylko zapalić w kominku… i czekam na śnieg! Zimno nie będzie mi straszne (póki nie będzie trzeba wyściubić nosa za próg…).

Grzane wino z korzeniami:

  • 1 butelka czerwonego wina
  • 60 ml ciemnego rumu
  • 125 ml herbaty Earl Grey
  • 1 pomarańcza pokrojona na ćwiartki, każda ćwiartka nakłuta goździkiem
  • 2 kawałki kory cynamonowej
  • 1 gwiazdka anyżu
  • 1 łyżka ciemnego cukru muscovado
  • 1 łyżka miodu

Wszystkie składniki połączyć w garnku, zagrzać prawie do wrzenia, ale nim faktycznie się zagotuje – minimalnie zmniejszyć płomień. Gorące, aromatyczne wino przelewać chochelką do szklanek i raczyć się w chłodny jesienny lub zimowy wieczór.

 

2017.35.22

 

Przepis za Nigellą Lawson z „Jak być domową boginią: wypieki i przysmaki kojące duszę”.

Rozgrzewające napoje na jesień
 

Jedna myśl nt. „Grzane wino z mocnym korzennym aromatem”

Skomentuj

