Czekoladowe ciasteczka z miętą

DSC_0061

Doskonale pamiętam kiedy zrobiłam te ciasteczka po raz pierwszy. Dokładnie trzy lata temu, na początku września, w czasie pakowania się na wycieczkę do Włoch. Gotowe ciasteczka spakowałam w papierową torebkę, wcisnęłam do plecaka i w natłoku wrażeń, całkiem o nich zapomniałam. Dopiero trzy dni później, gdzieś w Weronie, gdy głodni i zmęczeni czekaliśmy na spóźniony autokar, znalazłam je w kieszonce plecaka. Wtedy to były najlepsze ciastka na świecie, które uratowały mnie i moich towarzyszy podróży od nadciągającej nieuchronnie hipoglikemii. I przesadzam z tym brakiem cukru tylko trochę… No dobra, może trochę bardzo. Faktem jest, że te ciasteczka bardzo zapadły mi w pamięć. Gdy zobaczyłam jak bardzo rozrosła się moja ogrodowa mięta, postanowiłam odświeżyć ich smak. Może tym razem nie uratowały mnie od śmierci głodowej, ale wciąż są pyszne!

DSC_0038

Czekoladowe ciasteczka z miętą:
ok. 12 sztuk

  • 1 szklanka mąki
  • 1 szklanka brązowego cukru
  • 1/2 szklanki dobrej jakości kakao
  • 1/2 szklanki posiekanych drobno listków mięty
  • 90 g masła
  • 2 jajka
  • 1 łyżka syropu miętowego (opcjonalnie)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli

 

DSC_0059

Świeżą miętę myjemy i osuszamy. Usuwamy grubsze łodyżki i drobno siekamy listki. Do roztopionego masła dodajemy miętę oraz łyżeczkę syropu miętowego, a następnie odstawiamy do przestudzenia. W dużej misce mieszamy wszystkie suche składniki, do których dodajemy ostudzone masło z miętą i jajka. Mieszamy do uzyskania kuli ciasta (w razie potrzeby podsypujemy nieco mąką). Gotowe ciasto owijamy w folię i odstawiamy do lodówki na minimum godzinę.

Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni. Blachę wykładamy papierem do pieczenia. Z ciasta formujemy kulki wielkości orzecha włoskiego (wyjdzie około 10-12 sztuk) i układamy na blaszce, w kilkucentymetrowych odstępach. Ciasteczka pieczemy przez 10 minut, a potem zostawiamy do ostudzenia w uchylonym piekarniku. Ciepłe są bardzo delikatne, więc przenosimy je dopiero, gdy stwardnieją.
DSC_0041

 

Przepis znaleziony tutaj.

4 myśli nt. „Czekoladowe ciasteczka z miętą”

Skomentuj

