Pancakes

pancakes

Najprostsze i najlepsze pancakes jakie w życiu zjadłam (a trochę się ich już przez moją kuchnię przewinęło). Uczciwie oddaję zasługi mojej małej siostrze, która przepis znalazła, a potem wdrożyła w życie. Ja tylko się przyglądałam i sfotografowałam ukończone dzieło.
Odsyłam też do filmu instruktażowego, którym zobrazowany był poniższy przepis – klik.

Pancakes:
około 20 sztuk

  • 3 jajka
  • 600ml mleka
  • 450g mąki pszennej
  • 170g cukru pudru
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia

 

Jajka wbijamy do dużej miski, dodajemy mleko i ubijamy całość za pomocą miksera. Następnie dodajemy suche składniki – mąkę, cukier i proszek do pieczenia. Dokładnie mieszamy, a następnie odstawiamy ciasto na godzinę żeby „odpoczęło” i napęczniało. Po upływie tego czasu ciasto trzeba energicznie przemieszać, aż uzyska gładką konsystencję.
Placki najlepiej będzie smażyć na żeliwnej płycie, ale po przetestowaniu stwierdzamy, że patelnia też daje radę. Smażymy je na średnim ogniu, koniecznie na maśle (!). Ciasto nakładamy łyżką i smażymy, aż na powierzchni surowej strony pojawią się pęcherzyki powietrza, co jest sygnałem, że można je ostrożnie przewrócić na drugą stronę. Pancakes powinny być złocistobrązowe z obu stron. Gotowe placki przekładamy na talerz i podajemy z ulubionymi dodatkami.

Skomentuj

