Serniczki z masłem orzechowym

serniczek

Zwalczania awersji do orzechów, ciąg dalszy. Po tym przepisie wreszcie polubiłam masło orzechowe! Wam przepis gorąco polecam, niezależnie od tego czy już masło orzechowe kochacie, czy jeszcze nie (bo o ile nie macie na orzechy alergii, miłość do tego cudu jest już zapewne tylko kwestią czasu). Jest pysznie. Znalezione u jak zawsze niezastąpionej Cukrowej Wróżki (klik). Cytuję mniej lub bardziej dosłownie.
P.S. Tak, wiem, że masło orzechowe robi się z orzeszków ziemnych, a nie włoskich. No, ale włoskie były pod ręką… No i jak ślicznie wyglądają!

Serniczki z masłem orzechowym i mlekiem w proszku:
12 sztuk

  • 150 g ciasteczek zbożowych
  • 60 g masła
  • 350 g twarożku śmietankowego lub twarogu sernikowego
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 duże łyżki masła orzechowego
  • 1/2 szklanki mleka w proszku
  • 1/2 szklanki jogurtu naturalnego lub kwaśnej śmietany 12 lub 18%
  • 2 jaja

Krem mleczno-orzechowy:

  • 2 łyżki masła orzechowego
  • 1/2 szklanki mleka w proszku
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 1/2 szklanki śmietanki kremówki 30 lub 36%

 

Ciasteczka kruszymy i mieszamy z roztopionym masłem. Powstałą mieszanka wykładamy dno foremek na muffiny i ugniatamy (wypróbowałam pomysł Cukrowej Wróżki z kieliszkiem – rany, to jest GENIALNE rozwiązanie, a tyle czasu żyłam w nieświadomości!).
Zabieramy się za masę serową: masło orzechowe ucieramy z twarogiem i cukrem. Wsypujemy przesiane mleko w proszku, potem wbijamy po jednym jajku – każde trzeba dokładnie wmieszać w masę. Jako ostatnią dodajemy śmietanę (jogurt) i mieszamy tylko do połączenia składników. Masę przekładamy łyżką do papilotek i wstawiamy do piekarnika. Pieczemy przez około 35 minut w temperaturze 170 stopni. Serniczki mocno wyrastają, ale moje o dziwo nie opadły. Studzimy w uchylonym piekarniku.
Czas na przygotowanie kremu. Cukier puder ucieramy z masłem orzechowym, następnie naprzemiennie dodajemy śmietanę kremówkę i mleko w proszku. Miksujemy do uzyskania gładkiej, kremowej konsystencji. Kremem dekorujemy wystudzone serniczki.

 

sernik orzechowy

hor

Skomentuj

