Pralinki cytrynowe z mascarpone i białej czekolady

 

pralinki1

Mleko w proszku stało w szafce i patrzyło na mnie z niemym wyrzutem. Czekało i czekało, aż wreszcie wezmę się w garść i coś z nim zrobię. Nie mogłam tego znieść. Zaczęłam więc szukać przepisu, który mnie usatysfakcjonuje i pozwoli pozbyć się problemu leżakującego mleka. Przetrząsałam swoje ulubione blogi, przeszukiwałam tagi. No i są. Mocno cytrynowe, aksamitne i delikatne. Obtoczone w kakao (bo czekolada byłaby chyba zbytnią rozpustą). Poczęstujcie się.
Przepis stąd.

Pralinki cytrynowe z mascarpone i białej czekolady:
około 20-25 sztuk

  • 250 g serka mascarpone
  • 2 tabliczki białej czekolady
  • 1 szklanka pełnego mleka w proszku
  • skórka otarta z 2 cytryn
  • sok wyciśnięty z 1 cytryny

+ kakao, cukier puder, czekolada – do obtoczenia

Cytryny parzymy i wycieramy do sucha. Ścieramy z obu skórkę, z jednej wyciskamy sok. Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Serek mascarpone ucieramy z mlekiem w proszku, dodajemy czekoladę i pozostałe składniki. Mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji (w razie konieczności dosładzamy cukrem pudrem). Wkładamy do lodówki na około 2-3 godziny, by masa stężała i nadawała się do kształtowania. Po tym czasie formujemy trufelki w rozmiarze orzecha włoskiego i znów wkładamy je do lodówki. Gdy stężeją, obtaczamy je np. w kakao (u mnie wymieszane w proporcji 1:1 z cukrem pudrem).
Przechowujemy w lodówce max. 3 dni.

 

pralinki

 

Skomentuj

