Babeczki bananowe z białą czekoladą

bananowe z białą czekoladą

Choć wertowałam „Jak zostać domową boginią”, dziesiątki razy, jakoś do tej pory zawsze mi umykał. Zdałam sobie sprawę z jego istnienia wczoraj i postanowiłam od razu wcielić go w życie. Zaintrygowało mnie to połączenie smaków. Banany, wiśnie i biała czekolada? Przyznacie, że to trochę nietypowe. Duety bananowe kojarzą mi się z mocnym aromatem gorzkiej czkolady, a nie z jej słodką, białą kuzynką. A jeszcze mieszanie w to cierpkiej wiśni?

Przepis wypróbowałam niepełny, bo nawet w Almie nie dostałam dziś suszonych wiśni (możecie uwierzyć?). Ze smutkiem stwierdzam, że babeczki na tym straciły, bo ciasto wydaje się być – jak na mój gust – zbyt słodkie.  Jednocześnie te bananowe maleństwa są bardzo sycące i jestem pewna, że sprawdzą się jako drugie śniadanie w szkole czy na uczelni. Moja młodsza siostra, miłośniczka słodyczy bynajmniej nie ma babeczkom nic do zarzucenia. A jeśli jak ja wolicie mniej słodkie smakołyki, dodajcie to ciasta te wiśnie – i ograniczcie ilość cukru 😉 Tak czy siak, polecam wypróbować osobiście.

Babeczki bananowe z wiśniami i białą czekoladą:

  • 125g niesolonego masła
  • 200g cukru
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 3 dojrzałe banany
  • 60ml (4 łyżki) kwaśnej śmietany
  • 2 duże jajka
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 300g mąki pszennej
  • 40g suszonych wiśni (pominęłam)
  • 50g białej czekolady, posiekanej na kawałki albo w drażetkach

Rozgrzej piekarnik do 180 stopni.

Roztop masło w rondlu, zdejmij z ognia, dodaj cukier, wanilię i miękkie banany, rozgniatając je widelcem. Wmieszaj kwaśną śmietanę oraz jajka i – tym samym widelcem lub drewnianą łyżką – energicznie wymieszaj. Starannie wmieszaj sodę i proszek do pieczenia, a na koniec dodaj mąkę, wiśnię i czekoladę.

Gdy tylko składniki się połączą, rozłóż ciasto do 12 papilotek (haha, dobre sobie Nigello! Z trudem zamknęłam się w 16) i piecz 20 minut, aż się zarumienią i będą sprężyste. Przełóż babeczki w papilotkach na metalową kratkę i zostaw do wystygnięcia.

Przepis Nigelli Lawson z „Jak być domową boginią”

bananowe z białą czekoladą

 

Skomentuj

