Kärleksmums, czyli ciasto miłości

lovecake

Kärleksmums, to szwedzkie ciasto miłości. Zajadałam się nim w czasie ostatniej wizyty u naszych sąsiadów zza morza i stamtąd też przywiozłam przepis na to czekoladowe cudo. Lovecake (na obozie polsko-szwedzkim najłatwiej wszak komunikować się po angielsku) jest czymś pomiędzy brownie, a murzynkiem. W innym przepisie, który przed wykonaniem skonfrontowałam dla porównania z tym otrzymanym od mojej koleżanki, do posypania ciasta używa się około 150 gram wiórków kokosowych. Nie wydaje się to być złym pomysłem, ale ja – póki zapasy małych, kolorowych pianek się nie skończą – trzymam się wersji obozowej. Musicie przyznać, że malutkie mashmellows mają w sobie coś niewiarygodnie urokliwego.

Lovecake:
blacha o wymiarach 20×20

Ciasto:

  • 150 g masła
  • 150 ml mleka
  • 3 jajka
  • 260 g cukru
  • 40 g kakao
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 275 g mąki

Polewa:

  • 75 g masła
  • 2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
  • 25g kakao
  • 1 1/2 łyżki cukru waniliowego
  • 340 g cukru pudru

+ mini mashmellows lub wiórki kokosowe do ozdoby
Piekarnik rozgrzewamy do 175 stopni. Blachę smarujemy masłem i obsypujemy bułką tartą. Masło roztapiamy i odstawiamy do ostygnięcia. Jajka z cukrem ubijamy na puszystą masę; dodajemy suche składniki: kakao, cukier waniliowy, proszek do pieczenia i mąkę. Mieszamy całość naprzemiennie dodając mleko i ostudzone masło. Kiedy masa uzyska gładką, jednolitą konsystencję – przelewamy ją do formy. Pieczemy około 20-30 minut (w przepisie, który dostałam podany jest czas 20 minut, ale moje ciasto do „suchego patyczka” potrzebowało więcej czasu). Wyciągamy z piekarnika do przestudzenia.
Masło topimy, dodajemy suche składniki i mieszamy do uzyskania gładkiej polewy (czy też raczej: czekoladowo-kawowego lukru). Wylewamy na ciasto, obsypujemy piankami lub wiórkami kokosowymi i pozostawiamy, aż całkiem stężej.

 

lovecake2

Jedna myśl nt. „Kärleksmums, czyli ciasto miłości”

Skomentuj

