Jadalne doniczki

kukbuk

Kocham poranki takie jak ten, gdy budzę się jako pierwsza i chodzę na palcach po uśpionym domu. Jestem tylko ja, para unosząca się znad kubka herbaty i cichy szum piekarnika, który na szczęście nikogo nie budzi. Mogę zająć się tym co cieszy mnie najbardziej. Brudzę się więc mąką, mruczę pod nosem zdania zapamiętane z przepisu usiłując nie zaglądać do niego częściej niż dwa razy na minutę, ale potem i tak wszystko jest brudne, bo wciąż mnie coś rozprasza i zapamiętane instrukcje uciekają w dal. Później gdzieś za moimi plecami jak cień przemyka mama, która cichaczem podjada mi z patelni. Mieszam ciasto, nakładam je do foremek i wstawiam do piekarnika. Wychodzę na balkon ignorując poranny chłód i słucham ptaków, które coraz odważniej wykonują poranne koncerty. Tęskno mi do wiosny. Wracam do środka, drżąc z chłodu i wciąż mrużąc oczy po spoglądaniu na wznoszące się nad lasem słońce. Kartkuję z uwagą nowy KUKBUK, który kupił sobie moje serce i szukam kolejnych przepisów, które muszę wykorzystać.

Inspiracja do dzisiejszego śniadania pochodzi właśnie z magazynu KUKBUK (nr. 2 na marzec-kwiecień 2013r.)

 

Jadalne „doniczki”:
6 sztuk

  • 1 por
  • 2/3 szklanki mąki pszennej
  • 2/3 szklanki mąki razowej
  • 1/2 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczka soli
  • 2 jajka
  • 1/2 szklanki maslanki
  • 1/3 szklanki oliwy
  • 6 plastrów okrągłego koziego twarożku
  • kiełki rzeżuchy (u mnie rzodkiewki)

 

Pora kroimy w plasterki i przesmażamy na dwóch łyżkach oliwy, aż zmięknie. W misce mieszamy ze sobą mąkę pszenną, żytnią, sodę, proszek do pieczenia i sól. W drugiej misce roztrzepujemy jajka razem z maślanką i oliwą, na końcu dodajemy przesmażonego ostudzonego pora, mieszamy. Składniki płynne wlewamy do składników sypkich. Mieszamy kilkoma ruchami łyżki, ciasto może mieć grudki lub gdzieniegdzie nieprzemieszaną mąkę. Rozkładamy je równo do 6 papilotek (mniej więcej po dwie łyżki). Pieczemy przez około 25 minut w 180 stopniach. Kiedy muffinki przestygną, wykrawamy na ich powierzchni okrągły otwór o średnicy twarożku koziego. W otworze umieszczamy twarożek, dociskamy. Wierzch dekorujemy kiełkami.

doniczki

doniczki

 

Skomentuj

