Tosty francuskie z sosem malinowym

tosty

Kocham takie dni jak ten. To trochę jak weekend, ale lepiej, bo nikt niepowołany nie kręci się po kuchni. W sobotnie poranki zawsze jest u nas dużo zamieszania, bo każdy ma coś do zrobienia. A w poniedziałki mogę bez pośpiechu zastanowić się nad tym co dokładnie mam ochotę zjeść. Mam czas żeby wrzucić do parzącej się herbaty ziarenka kardamonu. Bez pośpiechu, przy cudownym głosie Lany del Ray.

Dziś słodko do nieprzytomności. Tosty francuskie z nutellą i ciepłym sosem malinowym. Tak na dobry początek… popołudnia. Jedna wielka improwizacja. Fajna jeśli tak jak ja nagminnie znajdujecie w chlebaku, nieszczególnie mięciutkie kromki chleba.

Tosty francuskie:

  • dwa kawałki dowolnego pieczywa
  • jedno duże jajko
  • łyżka mleka
  • masło do smażenia

Prosta sprawa: jajko roztrzepujemy z łyżką mleka, a masła rozgrzewamy na patelni. Pieczywo maczamy w jajku aż wszystko się wchłonie. Smażymy na złoty kolor. Przed podaniem dobrze jest odsączyć tosty z nadmiaru tłuszczu na papierowym ręczniku. Smarujemy nutellą i podajemy z sosem malinowym.

Jak zrobić sos? Cóż, ja wrzuciłam do garnka dwie garści mrożonych malin, dolałam odrobinę soku pomarańczowego (tyle, by zakryć dno) i wsypałam czubatą łyżkę cukru. Zagotowałam, poczekałam aż maliny zmiękną i rozpadną się, a ilość płynu zredukuje się.

tosty

Skomentuj

