Brownies z czekolady nadziewanej

brownie żurawionwe

Z uwagi, na to, że czekolada była baaardzo zasobna w wszelkiego rodzaju „dosładzacze”, zmniejszyłam oryginalną ilość cukru. Wszak lepsze ciasto niedosłodzone niż takie, którego nie da się zjeść, bo zakleja Ci usta i przyprawia Twój organizm o cukrowy wstrząs!
Goście byli zadowoleni i ja również, bo posmak żurawiny był nadzwyczaj miłym dodatkiem. Ba, nawet moja (wybredna w kwestii jedzenia czegokolwiek) prababcia poprosiła mnie o dokładkę! Gdybyście ją znali, już bylibyście w kuchni i przygotowywali to ciasto.
Wierzcie mi – w kwestii ciast – moja prababcia jest jak wyrocznia.

Brownie z czekoladą nadziewaną-żurawinową:
Blaszka 20×20

  • 1 tabliczka czekolady żurawinowej Wawel (295g)
  • 50g gorzkiej czekolady
  • 100g masła
  • 100g cukru trzcinowego
  • 4 jajka
  • 150g mąki
  • 1 łyżeczka aromatu waniliowego
  • szczypta soli

 

Czekoladę łamiemy na kawałeczki i razem z masłem roztapiamy w dużej misce nad garnkiem z gotującą się wodą. Gdy całkowicie się rozpuści odstawiamy na chwilę do ostygnięcia. Dodajemy cukier, następnie wbijamy po jednym jajku i każde dokładnie łączymy z masą (jeśli chcecie możecie to zrobić mikserem, ale trzepaczka spokojnie wystarczy). Na koniec dodajemy aromat waniliowy i mąkę wymieszaną z solą. Mieszamy do uzyskania gładkiej, jednolitej konsystencji. Przelewamy do formy wysmarowanej masłem, pieczemy ok. 45 minut w 180 stopniach. Wystudzone (albo i nie) kroimy i podajemy.

brownie

Skomentuj

