Placuszki pomarańczowe z kardamonem

pomarańczowo-kardamonowe

Ostatnio mam jakąś obsesję na punkcie pancaków i innych śniadaniowych placuszków. Nic innego nie uświadczy się teraz w mojej kuchni. Nie wiem czy to kwestia nagle odkrytej miłości do śniadań, niewielkiego zróżnicowania zawartości mojej lodówki czy faktu, że często mam wolne poranki. Faktem jest, że kolejne placki pojawiają się na blogu i chwilowo wskakują na miejsce mojego śniadaniowego numeru jeden. Są cudownie puszyste, mięciutkie i tak smaczne, że dwa ostatnie zjadłam na zimno (a zwykle tego nie robię).
Znalezione i zapożyczone stąd. Z moimi lekkimi modyfikacjami.

 Placuszki pomarańczowe z kardamonem:

  • 2 jajka
  • 150g kwaśnej śmietany (w oryginale jogurt)
  • 100g mąki pszennej
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 płaska łyżka cukru pudru
  • sok wyciśnięty z 1/2 pomarańczy
  • 1 łyżka mleka
  • dwie torebki (owoce?) kardamonu

Oddzielić białka od żółtek. Żółtka wymieszać ze śmietaną, sokiem pomarańczowym i mlekiem. Z owoców kardamonu wydobyć nasionka i rozbić je w moździerzu na drobny pył. Kardamon razem z mąką, proszkiem do pieczenia i cukrem dodać do śmietanowo-pomarańczowej masy. Białka ubić z odrobiną soli i ostrożnie wmieszać do reszty ciasta. Smażyć na złoto małe placuszki (z łyżki ciasta) na oleju roślinnym. Podawać z cukrem

Skomentuj

